طرز تهیه بورانی بادمجان بسیار خوشمزه و لذیذ با سیر و ماست چکیده

طرز تهیه بورانی بادمجان بسیار خوشمزه و لذیذ با سیر و ماست چکیده

در این مطلب از سایت انسان شاد برای شما عزیزان طرز تهیه بورانی بادمجان را آموزش می دهیم.

آموزش آشپزی در سایت انسان شاد

طرز تهیه بورانی بادمجان , بورانی بادمجان , بورانی , خواص بادمجان

بورانی بادمجان غذایی خیلی خوشمزه و فوق العاده ساده می باشد و یک غذایی شمالی هست.

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان

بادمجان متوسط :♥: 2 عدد

  ماست چکیده یا پر چرب :♥: 1 لیوان

  سیر (یا موسیر) :♥: 2 حبه

نعنا خشک :♥: 1 قاشق چایخوری

  نمک و فلفل سیاه و زردچوبه :♥: به مقدار لازم

 

طرز تهیه بورانی بادمجان بسیار خوشمزه و لذیذ با سیر و ماست چکیده

می توانید از مقداری پیاز داغ هم در ترکیب بورانی استفاده کنید.

 طرز تهیه بورانی بادمجان , بورانی بادمجان , بورانی , خواص بادمجان

طرز تهیه بورانی بادمجان

به نقل از انسان شاد طرز تهیه بورانی بادمجان به این صورت است که ابتدا

بادمجان ها را خوب شسته و چند برش عمیق برای بهتر کباب شدن بادمجان روی آن بدهید.

بادمجان ها را برای کباب کردن روی گاز یا منقل ذغال می گذاریم.

و آن ها را تا زمانی که نرم شوند و پوست روی آن بسوزد روی گاز یا منقل جا به جا کنید تا تمام بادمجان به خوبی کباب شود.

سپس آن ها را با آب سرد آبکشی می کنیم و پوست روی آن را جدا می کنیم.

بادمجان ها را که پوست گرفته ایم را داخل یک ظرف میریزیم و خوب با چنگال له می کنیم.

ماست,نعنا خشک,سیر رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه را به بادمجان له شده اضافه می کنیم و حسابی مخلوط می کنیم.

بورانی آماده است ولی قبل از سرو بورانی را چند ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود و بعد با نان سرو کنید.

طرز تهیه بورانی بادمجان , بورانی بادمجان , بورانی , خواص بادمجان

نکات سلامتی که باید در مورد بادمجان بدانید :

 :◊: علاوه بر ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در بادمجان، می‌توان موادی به نام فیتونوترینت در آن یافت که اثر آنتی‌اکسیدانی دارد :◊:

 :◊: مصرف بادمجان برای افراد دیابتی توصیه شده است که علت آن فیبر بالا و کربوهیدرات‌‌های پایین موجود در آن است :◊:

 :◊:   بادمجان، جذب گلوکز را کنترل می‌کند و باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود :◊:

 :◊: پتاسیم موجود در بادمجان موجب تعادل الکترولیت‌های بدن و از آن طریق به حفظ تعادل آب کمک می‌کند. همچنین فشار خون را تنظیم می‌کند :◊:

 :◊: از مواد دیگر موجود در بادمجان می‌توان به فولات، منیزیم، نیاسین، مس، منگنز و ویتامین B و A اشاره کرد :◊:

 :◊: ناسونین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در بادمجان وجود دارد و از آسیب رسیدن به غشای سلولی جلوگیری می‌کند،

در نتیجه تصور می‌شود که بادمجان بتواند از دیواره سلول‌های مغزی حمایت کند. ناسونین آهن را به خود جذب می‌کند، بنابراین در بیماری‌هایی که آهن بدن زیاد می‌شود، می‌توان از آن استفاده کرد  :◊:

 :◊: از آنجا که بادمجان کالری کمی دارد (33 کالری در هر 100 گرم)‌ به عنوان غذای مناسبی برای افرادی که رژیم لاغری دارند، استفاده می‌شود :◊:

طرز تهیه بورانی بادمجان , بورانی بادمجان , بورانی , خواص بادمجان

طرز تهیه بورانی بادمجان بسیار خوشمزه و لذیذ با سیر و ماست چکیده

/ 0 نظر / 25 بازدید